CENTRIRANJE TRAPA
Vršimo usluge centriranja trapa za vozila do 5t, koristeći savremenu opremu i bazu podataka za sva nova vozila.
Takođe, ukoliko za to postoji potreba, u našem auto servisu možemo izvršiti popravku svih delova trapa Vašeg vozila.
Šta je centriranje trapa?
Centriranje ili reglaža trapa (tzv. Optika) je podešavanje položaja, odnosno uglova točkova. Veoma je važno je da točkovi budu podešeni onako kako je fabrika predvidela, da bi se auto sigurno, stabilno i predvidljivo ponašao pri skretanju, da bi bio „miran“ pri visokim brzinama, da bi se gume ravnomerno trošile...
Kako da znam da je potrebno centrirati trap?
U slučaju nekog od sledećih simptoma:
• gume se neravnomerno troše
• auto vuče u stranu
• volan stoji nakrivo dok vozite pravolinijski
• neobično se ponaša prilikom kočenja, oštrog ubrzavanja ili skretanja
• osećate da je drugačiji otpor ili osećaj na volanu prilikom skretanja
• itd.
Ako ste bili kod majstora i menjali npr. silen blokove, kugle, amortizere, opruge, ležaj točka, spone i
slično, obavezno nakon toga uradite i centriranje trapa.
Savetujemo da se centriranje (reglaža, optika) obavlja i preventivno, pošto se vi vremenom nesvesno
navikavate na neobično ponašanje vozila ili ne primećujete nepravilno trošenje guma.
Nema univerzalnog odgovora na koliko kilometara to treba obaviti. Na primer – na oko 20.000 km.
Generalno, što više vozite po lošem putu, penjete su uz ivičnjake, prelazite preko udarnih rupa i slično,
češće bi trebalo preventivno ići na reglažu.
Isto važi i ukoliko ste imali udes, čak i ukoliko je bio veoma blag. I slabiji udarac drugog vozila može da
poremeti geometriju vešanja.
Neki savetuju centriranje i kada se stavljaju nove gume ili menjaju zimski/letnji točkovi.